miercuri, 10 aprilie 2013

De ce citim si cu ce ne ajuta ? Concurs Libris .

Cititul


Fiindca am observat concursul organizat de http://www.libris.ro/  , pe care il veti gasi aici https://www.facebook.com/libris.ro mi-am zis sa-mi incerc norocul .
    Imi amintesc cu zambetul pe buze momentul cand am inceput sa citesc prima data . Era destul de frustrant si stresant , daca aveai in vedere faptul ca parintii tai fiind disperati , nestiind ce sa faca sa te determine sa inveti stateau langa tine cu o nuielusa . Stiu , este ironic , dar erau disperati . Eu , fiind singura lor odrasla , eram poate si putin mai rasfatata si le cam ieseam din cuvant . Voind sa ,, schimbe foaia" , au incercat ultimul lucru ce le era la indemana , sa ma forteze ! Si nuu , ca eram si incapatinata .Nu intelegeam de ce trebuie sa imi bat capul cu acele litere intortocheate , facand tot posibilul pentru a-i determina pe parinti sa nu ma mai deranjeze cu acest ,, nesemnificativ" lucru . Dar , cu chiu cu vai am reusit sa deslusesc acele hieroglife pentru mine pe atunci intr-un citit rar si clar . Cred ca o sa imi amintesc acel moment pe tot parcursul vietii , in primul rand pentru ca este o amintire ce nu o pot uita si in al doilea rand pentru ca a ajutat la conturarea mea ca om . Si nu-i invinuiesc pentru faptul ca poate au recurs la o metoda mai neconventionala , eram o adevarata durere de cap in copilarie .
Apoi , treptat interesul meu pentru carti a crescut , chiar daca nu spontan .
Am inceput cu carti de la scoala , carti istorice , usoare documentare , carti de buzunar . Iar apoi mai tarziu , in gimnaziu am trecut la carti mai voluminoase , la romane . Si trebuie sa recunosc  , m-am indragostit de acele carti . Citeam cand prindeam timp liber , cand profitam de neatentia profesorilor la ore , stiu era nebunesc dar mie imi placea , inca imi mai place . Cand am timp liber prin oras , imi caut treaba pe la librarii , caut titluri noi , insa sunt atrasa si de cele vechi . Uneori cand resursele financiare nu-mi permit imi imbogatesc biblioteca si de pe tarabe -> acele reviste cu cate o carticica incorporata . Consider ca o carte valoreaza mai mult decat un bun material perisabil . De aceea de fiecare data cand am ocazia , si resursele necesare cumpar cate o carte .

 De ce citesc ?

1. Citesc pentru ca imi place . In timp cititul a devenit o pasiune , un hobby.
2. Citesc pentru a ma elibera de rutina zilnica si pentru a evada intr-o lume cu totul diferita .O lume in care ma regasesc , atat psihic cat si fizic , o lume in care pot fi oricine vreau,in care intr-un cuvant sunt libera .
3 .Citesc pentru a-mi imbogati vocabularul
4. Citesc pentru a nu-mi lasa creierul sa ,,stagneze" , facand acest sport psihic daca pot spune .
5. Citesc pentru putere - Un om care citeste este puternic . Informatia inseamna putere , puterea de a razbate in viata , fiind inspirat de cartile proaspat citite.
6. Relatiile cu persoanele din jur - O persoana citita este vazuta altfel in ochii lumii . Este vazuta drept o persoana inteligenta , deosebita , iar persoanele ce au aceleasi pasiuni se atrag .
7. Citesc pentru a atrage respectul semenilor mei  - Dupa cum spuneam mai sus o persoana citita este respectata si apreciata .
8 . Citesc pentru a ma relaxa - In timpul liber cititul devine mai mult decat o optiune , un trebuie .
9. Citesc pentru a renunta la temeri  - o carte psihologica de exemplu poate fi un bun sfatuitor .
10 .Citesc pentru a-mi spori imaginatia - si acesta este un motiv destul de intemeiat . In pofida varstei , a rangului sau a felului de a fi imaginatia se contureaza la toate persoanele - Imaginatia -> Zmeul ce zboara mai incolo de infinit .
 Sunt destule persoane ce daca ar auzi pe cineva ,, - Am citit cutare carte , mi-a placut !" ar raspunde ironic, cum pot sa iti placa niste randuri ? Cum poti sa te regasesti in povestea altuia ? Uite ca poti . E un sentiment aparte pentru cititori , dupa cum spuneam o lume diferita . Cel ce nu citeste nici macar lectura usoara , lectura de pe ,,bancile scolii" nu va putea intelege cum si de ce . In zilele noastre cititul a devenit cam absent . Se citeste doar strictul necesar , carti pentru scoala , si acele carti cam frunzarite asa . E trist daca stam sa ne gandim ca majoritatea persoanelor prefera televizorul sau internetul in locul unei carti . Acestea nu vor fi niciodata substitutele cartii , in nici un caz .
Un om citit , este un om invatat . Un om deosebit ce mereu se va diferentia de ceilalti : va avea un punct de vedere clar , concis ; va fi respectat si apreciat de catre celelalte persoane ce mereu ii vor cere ajutorul ; va fi un om independent cu idei fixe si clare , un om ce stie ce vrea de la viata .

De aceea cand aveti sansa sa stati in fata unui roman , carti , indiferent de genul acestora ( documentar istoric , atlas , lectura usoara , povesti de dragoste , horror etc ) cititi ! Profitati de ceea ce aveti in prezent , deoarece va vor fi favorabile pe viitor , si poate si in prezent !

Care sunt cartile ce va plac ? Ati cheltui bani pe bestselluri ? :)

4 comentarii:

  1. foarte profund ceea ce ai scris , ai mare dreptate , cititul este foarte important , iar mai ales acum in prezent, cand cititul a devenit o pasiune intalnita la foarte putine persoane , majoritatea preferand alte activitati ca statul pe retele de socializare , interactionand mai mult online decat sa interactioneze "face to face" . eu personal nu ma consider un mare cititor , dar stiu ca cititul ne ajuta mult , ne defineste ca oameni , ne ajuta atunci cand vorbim cu alte persoane , ne dezvolta vocabularul. atunci cand citim putem trai prin ajutorul cuvintelor in orice lume dorim noi , ele fiind ca un portal spre alte lumi ce asteapta sa fie explorate . as cheltui bani pe carti , daca nu pentru dorinta arzatoare de a citi mereu , ci pentru a avea cat mai multe si a avea ce arata celorlalti ce stiu sa aprecieze cu adevarat o carte .

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru apreciere , si da interesanta ipoteza ta . Chiar te-ai abtine sa nu citesti ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt unele momente cand sunt mai jos cu moralul , si atunci chiar nu ma pot abtine , pentru ca citind simt ca fac parte din acea lume creata si de mine in mare parte ,unde totul se intampla asa cum imi doresc eu . dar nu intotdeauna citesc, cand imi permite timpul in special .

      Ștergere